January 20, 2011

Majlis Bacaan Yassin, Tahlil Dan Doa Selamat

Surah Yassin bagai hati AlQuran yang menjana kelebihan dan keistimewaan bagi orang yang membacanya. Bila sesaorang membaca Surah Yassin dgnikhlas kerana mengharap redha Allah SWT untuk kampung akhirat, maka berguguran dosa2nya kerana memperoleh keampunan dan rahmat dariNya.

Namun, amalan membaca Surah Yassin pada malam Jumaat secara beramai2 mengundang kontraversi yang tidak pernah padam. Di Surau AlMadaniah(SAM), kita mengambil pendekatan meneruskan amalan ini pada setiap malam Jumaat. Manakala, pada setiap pagi Jumaat kita membaca surah Al-Kahfi secara beramai2 dan tadarus Al AQuran setiap pagi yang tidak ada kuliah subuh. Jadi jemaah berpeluang untuk datang bersama2 mengimarahkan rumah Allah ini.




Seperti biasa program malam Jumaat di SAM adalah Majlis Bacaan Yassin. Jamuan malam tadi di taja oleh Jemaah2 Haji dari kariah SAM utk tahun 1431H. Meriah juga dengan kehadiran lebihkurang 160 orang Jemaah.Maaf gambar tak berapa cantik mungkin tangan dah ketar sket!.


Imam Syukri memimpin bacaan, berasal dari Kelantan dan dah hampir dua tahun dengan kita


Senyum Hj. Zainal & Azam. Kalau ada pertandingan mengingat nama jemaah,Hj Zainal ni akan menang hands down. Sebenarnya, amat elok kalu kita dapat berbuat demikian sebagai menghormati sahabat.


Antara yang hadir.




Golfers AlMadaniah


Dari satu keluarga. Alhamdulillah.


Remaja



Kanak-kanak



Buffet dinner





Muslimat SAM

Manisan dari Mekah/Madinah


Rezeki dari Allah SWT. Syukur Alhamdulillah. Yes....Agak heavy untuk makan malam




Dari Dapur Al Madaniah. Terimakasih pada Tuan2.

2 comments:

  1. Salam tuan, saya sering juga singgah solat di usj 18 tu

    ReplyDelete
  2. Wsalam WRT,
    Terima kasih Sdr. KAMATO krn menjengok blog ini.

    Surau ni sebenarnya dah ' di naiktaraf ' masjid.Solat Jumaat dah bermula kira2 5 tahun yg lps.

    ReplyDelete